Foro CONNECTA LABORA

Foro CONNECTA LABORA

Labora realitzarà fòrums en tota la Comunitat amb ofertes de treball i tallers pràctics per a la cerca d'ocupació

 

- Aquests esdeveniments comptaran amb tallers sobre videocurrículum, com afrontar una entrevista de treball o masterclass sobre competències professionals 

- La finalitat és facilitar a la ciutadania la cerca de treball i fer més pròxims els serveis d'ocupació que ofereix l'Administració 

 

Realitzarà fòrums d'ocupació en tota la Comunitat Valenciana per a facilitar a la ciutadania la cerca de treball i fer més pròxims els serveis per a l'ocupació que ofereixen les administracions públiques valencianes.

 

Aquests esdeveniments, emmarcats en la iniciativa #ConnectaLabora, comptaran amb tallers sobre videocurrículum, com afrontar una entrevista de treball, masterclass sobre competències professionals, marca personal, TIC, etc.

 

Els primers sis fòrums tindran lloc abans que finalitze 2019 a Almassora (20 de novembre, la Universitat d'Alacant (22 de novembre), la Vall d'Uixó (26 de novembre), Xàtiva (5 de desembre), Ibi (10 de desembre) i Requena (11 de desembre). Els esdeveniments continuaran realitzant-se en altres municipis durant els primers mesos de 2020.

 

Els fòrums s'han creat amb tres objectius principals: divulgar els serveis, prestacions i polítiques de Labora i altres recursos públics de les diferents administracions; acostar i posar en contacte les persones que busquen ocupació amb les empreses que necessiten treballadors i, finalment, dotar d'eines de millora de l'ocupabilitat a les persones participants.

 

Per a això, a més dels tallers, conferències i xarrades informatives, els esdeveniments comptaran amb una zona d'estands, una altra per a realitzar entrevistes de treball i un espai de 'networking'.

 

En la zona d'estands hi haurà personal tècnic per a atendre els i les participants i respondre les seues consultes sobre la cerca de treball (revisar els seus currículums, informar-los d'on poden trobar ofertes d'ocupació, etc.).

 

L'espai per a la celebració d'entrevistes permetrà que les persones assistents poden presentar les seues candidatures a diverses empreses en el mateix dia. Així mateix, en l'espai de 'networking' es facilitarà la construcció d'una xarxa de contacte entre les persones assistents que els ajude a generar oportunitats laborals. A més, s'instal·larà un panell on els assistents podran deixar plasmats projectes, ofertes d'ocupació o conclusions de les ponències.

 

Tallers i activitats formatives

 

Les conferències i xarrades seran sessions informatives sobre nous sectors generadors d'ocupació, el futur del treball, l'impacte de la indústria 4.0 i la revolució tecnològica, les necessitats d'ús de la zona on tinga lloc el fòrum, què busquen les empreses a l'hora de contractar o quin talent necessitaran les empreses en un futur pròxim. Entre les sessions formatives destaca la de com fer un videocurrículum, que impartirà personal especialitzat en un set d'enregistrament.

 

També tindran lloc 'masterclass' i 'workshops' sobre competències específiques, emprenedoria o marca personal. Alguns dels temes que tractaran són 'Estratègies Clau per a millorar la teua ocupabilitat', 'Presenta't en dos minuts de manera eficaç', 'Gestió de la frustració davant reptes professionals' o 'Fomenta la teua creativitat a l'hora d'emprendre', entre altres.

 

En un format dinàmic es realitzaran els tallers TIC, amb sessions de 30 minuts sobre 'Fes el teu CV i carta de presentació', 'Cerca d'ocupació en Internet', 'Construeix el teu perfil en Linkedin' o 'Completa el teu perfil en GVAJobs'.